VRAAG EN ANTWOORD

Stapsgewijs antwoord op al uw vragen

Heeft u vragen over de producten en de werkwijze van Stapsgewijs Schoentechniek of uw persoonlijke situatie? Hieronder vindt u alvast het antwoord op veelgestelde vragen.

Toch liever persoonlijk contact? Milka helpt u graag verder:
milka@stapsgewijsschoentechniek.nl
06 – 18 81 32 89

ALGEMEEN

Heeft u een verwijzing van uw huisarts of orthopeed waarin lastige termen staan?

Milka helpt u graag verder. Maak een foto van de verwijzingsbrief en mail of app (06 - 18 81 32 89) deze naar milka@stapsgewijsschoentechniek.nl

U heeft een maatschoen/(semi-)orthopedische schoen of steunzolen voorgeschreven gekregen. Wat nu?

In het stappenplan leest u stapsgewijs hoe het schoenadvies er uitziet, van begin tot eind.

Wat is Voetexpert®? Hoe werken Livit en Stapsgewijs Schoentechniek samen?

Stapsgewijs Schoentechniek is officieel partner van VoetExpert®, een samenwerkingsverband met Livit Orthopedie, marktleider op het gebied van orthopedische hulpmiddelenzorg. Stapsgewijs Schoentechniek werkt volgens de kwaliteitsstandaarden van Livit. Livit heeft contracten met alle zorgverzekeraars en loopt voorop in het toepassen van de nieuwste technieken en materialen. Dankzij de samenwerking met VoetExpert® verloopt de afhandeling van uw zorgdeclaraties probleemloos.

Wat kosten nieuwe steunzolen, (semi-)orthopedische maatschoenen of orthopedische aanpassingen aan uw eigen schoenen?

Of uw steunzolen/maatschoenen worden vergoed en voor welk bedrag, hangt af van uw zorgverzekeraar en uw zorgpolis. Hierover leest u meer op de pagina vergoedingen.

Wat te doen bij klachten of twijfels?
Hierover leest u meer op de pagina Garantie en tevredenheid.

AFSPRAAK

Wat kunt u doen bij voetklachten of problemen met lopen?

U kunt een afspraak maken bij uw huisarts. Die kan u doorverwijzen naar Stapsgewijs Schoentechniek. Maar u kunt ook direct een afspraak maken met Milka. Hier kunt u een afspraak maken voor een vrijblijvend voetconsult!

Doet Stapsgewijs Schoentechniek ook aan huisbezoeken?

Als het voor u niet mogelijk is om naar de praktijk te komen, komt Milka bij u thuis. Hiervoor kunt u een afspraak maken

U heeft een eerste afspraak bij Stapsgewijs Schoentechniek. Wat moet u meenemen?

Als u voor het eerst komt, is het belangrijk dat u uw verzekeringspas meeneemt, plus de verwijzing van uw huisarts of medisch specialist (orthopedisch chirurg, revalidatiearts, reumatoloog, dermatoloog), als u die heeft.

SCHOENEN

U heeft nu maatschoenen van een andere leverancier. Mag u overstappen naar Stapsgewijs Schoentechniek?

Ja, dat kan. Milka heeft dan wel een kopie nodig van uw originele verwijsbrief óf een nieuwe verwijsbrief van uw huisarts of specialist. Als u Milka laat weten wat de laatste leverdatum was van uw laatste en uw voorlaatste paar maatschoenen, kan zij nagaan wanneer ze uw volgende paar schoenen mag leveren.

Hoe worden (semi-)orthopedische schoenen bij u aangemeten?

Tijdens ons kennismakingsgesprek brengen we uw voetklachten samen goed in kaart. Na het voetenonderzoek neemt Milka uw maten op en maakt ze diverse voetafdrukken. Meer hierover leest u in het stappenplan.

Welke merken semi-orthopedische schoenen verkoopt Stapsgewijs Schoentechniek?

Nimco, Bimakon/Piedro, Durea, Schein, TOM en Ambulo

Wanneer zijn uw (semi-)orthopedische schoenen klaar?

De eerste keer dat Milka (semi-) orthopedische schoenen voor u maakt, is de levertijd ongeveer vier tot acht weken. Soms is het nodig dat u tussentijds langskomt om de schoenen te passen. Heeft u al eerder schoenen aangeschaft bij Stapsgewijs Schoentechniek? Dan is de levertijd meestal vier weken. Meer hierover leest u in het stappenplan

Wanneer komt u in aanmerking voor nieuwe (tweede paar/wisselpaar/ herhalingspaar) schoenen?

Tijdens een controleafspraak bepalen Milka en u samen of uw schoenen nog voldoende ondersteunen en of u in aanmerking komt voor nieuwe schoenen.

Hoe lang heeft u garantie op uw (semi-)orthopedische schoenen?

Op de pasvorm heeft u drie maanden garantie. Op het materiaal is dat zes maanden, bij normaal gebruik. Op slijtage door gebruik geldt geen garantie. Tijdig en deugdelijk onderhoud van uw schoenen verlengt de levensduur. Denk daarbij aan het verzorgen van het leer en het tijdig vervangen van zolen en hakken. Bij het afleveren geeft Milka u altijd advies en gratis schoenverzorgingsproducten mee. Ook eventuele reparaties kan zij voor u verzorgen.

ONDERHOUDSTIPS

Hoe heeft u zo lang mogelijk profijt van uw maatschoenen?

  • gebruik een schoenlepel bij het aantrekken van uw schoenen
  • zorg dat u de sluitingen goed open- of losmaakt voordat u uw schoenen aan- of uittrekt
  • laat uw schoenen regelmatig luchten
  • als uw schoenen nat zijn geworden, laat ze dan drogen op kamertemperatuur
  • poets uw leren schoenen minimaal één keer per week
  • gebruik beschermende spray
  • laat zolen en hakken tijdig vervangen